Bi' İşler Peşindeyim | No.6 | Kadınlar için Jilet/Tıraş Bıçağı Kullanımı

by - 22:27:00

Selam!
Bugünün cumartesi olması sebebiyle serbest alandayım ve bugünün konusu 
JİLET!
Sizin de aklınızda bununla ilgili sorular varsa hadi başlayalım.




Öncelikle ülkemizde tüylerinden jiletlerle kurtulanlar oldukça az. Ağda salonlarında saatlerimizi harcıyoruz. Ya da epilasyon aletleriyle batıklardan oluşan bir cilt bırakıyoruz.
Birazcık şanslıysanız lazerle gereken seanslarda tüm tüylerinizden kurtuluyorsunuz.
Yurtdışında bu iş biraz daha farklı. Belki kuaförlerin gereksiz pahalılığı belki zamanlarının değerli olduğunu bizden daha iyi anlayıp ağda salonlarıyla uğraşmıyorlardır.
Jilet hakkında kulaktan kulağa dolaşan bazı hikayeler var. 
Bunları cevaplamadan önce belirtmek isterim ki ; ben 1 yıla yakın bacaklar,genital bölge,kollarım,koltuk altları dahil jilet ile alıyorum.Bunlara dayanarak yazacağım her şey tamamen tecrübe açıklaması..



1- Tüyleri jiletle almak tüylerin sakal kadar sert ve çok çıkmasına sebep oluyor.
-Tamamen hikaye . Bu tamamen hormonlarınızla alakalı bir durum. Aksine ben bacaklarımda seyrekleşme gözlemledim.

2- Tüyleri jiletle alınca cilt daha kuru oluyor.
- Aksine jilet ölü derileri aldığı için cildiniz daha parlak , daha yumuşak ve nefes alır oluyor.
Cilt yapınıza göre aşağıda bir kaç ipucu vereceğim yine kuruluk hissediyorsanız.

3- Erkek tıraş bıçakları kadınların bıçaklarından daha iyi. Onları kullanmak daha iyidir.
-Şöyle ki kadınların tüyleri -yüz hariç- ne yaparsak yapalım erkeklerinki kadar kalın ve gür olmayacaktır. Herhangi bir hormonel sorununuz yoksa tabi.
Erkek bıçakları bu yüzden çok daha iyidir.
Ama kadınlar için varolan bıçaklarda bizim cildimiz için ideal olan nemlendirici bantlar bulunur. -çoğunda- Ve isteklerimizi karşılayacak çeşit çeşit ürün bulunuyor. Bunlardan sıra gelirse tabiki erkeklerin ürünlerinide deneyin :)

**** Vucüt için olan bu tıraş bıçaklarını sakın yüzünüzde kullanmayın. Arkasını toplayamayız :)



HANGİ JİLETİ KULLANMALIYIZ?

-Ülkemizde kadınlar için bu tarz ürünlerde en iyisi hangi marka cevabına Gillette Venus serisi derim.
Jiletin üzerindeki nemlendirme bantları,bıçak çeşitliliği,traş jeli başlıklısı vb. bir çok ürünü var.
Hangi jilet olduğuna cevabım tamamen subjektif olacaktır ne cevap verirsem vereyim.
En iyi sonucu 4-5 bıçaklı ve oynar başlıklı olan tıraş bıçaklarında alabiliyoruz ama saplar ve başlıkları ayrı ayrı pahalı olduğu için ben kullan-at olarak kullanılanları kullanıyorum çoğu zaman.
Ne farkı var normal nemlendirme bantsız olanlarla amaan demeyin sakın. Asıl onları kullandığımızda cildimiz sertleşiyor. Kulaktan dolma hikayeler doğru ürünü kullanmamaktan kaynaklı :)



İPUÇLARI

-Tüylerden kurtulma işlemini duş sonunda yapın. Duş sonunda deriniz ve tüyleriniz daha yumuşamış olur ve tüyleri almanız bir o kadar kolay olur.
-Bacağınıza soğuk su değdirmeyin bu süreçte. Deriniz ne kadar ''az'' yumuşak olursa kendinizi kesip yaralamanız o kadar olası.
- Kadınlar için özel tıraş köpükleri var. Ben bunlarla uğraşamam diyorsanız duş jeliniz veya saç kreminiz de aynı işi görür. Özel bölgeniz için bunları sürmek yerine genital bölge temizleyici jelleri kullanabilirsiniz .
-Cildiniz işlem sırasında yanıyorsa işlemden önce bebek yağı sürün. Suyla akıp gitmeyecektir ve cildinizi yanmalara karşı önleyecektir.
-Cildiniz hassas olmadığı halde yanıyorsa jileti daha hafif bir şekilde kullanman gerekiyordur. Jileti bastırmadan,acele etmeden sakin sakin kullanmak en iyisi senin içinde benim içinde :)
-Tüylerinizin her biri kafasına göre bir yönde çıkıyorsa -benim yaptığım- tüylerinizi çıkış yönünün tersine doğru almak. Daha sıfır bir geçiş sağlıyor.
- Batıklar oluşuyorsa yinede her tüy alma işleminden sonra keselenin!
-Tüy alma işlemini sabah duşuyla değilde akşam duşuyla yapın. Cildiniz daha az gergin olduğu için daha kolay alınacaktır.
-Kalıp sabun kullanıp jilet kullanmayın. Kalıp sabun cildinizi ekstra kurutacağı gibi bir de jiletin bıçaklarından temizlenmesi oldukça zor olucaktır. Zaman kaybı.

Unutulmaması gereken en önemli nokta cildinize nazil davranmanız gerektiği.



Umarım ufakta olsa yardım etmişimdir.
Sorularınız varsa yoruma yazabilirsiniz.
Gelecek yazıda görüşürüz!
Öpücükler.
-Nisa


You May Also Like

21 yorum

  1. Bir gün ağda yaptırırken salonda acıdan bayılınca yeter tamam dedim ve jilete geçtim ve dediklerin tamamen doğru hatta jilet sayesinde lazer epilasyon daha çabuk sonuç verdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende derilerim kalkinca yeter dedim.Tesekkur ederim insAllah eksiksiz olmustur :)

      Sil
  2. Ah kadınların şu problemleri olmasa çok zor çok:((

    YanıtlaSil
  3. Great post!!! I followed you! Have a lovely weekend!
    kiss:))

    xxBasia

    YanıtlaSil
  4. çok faydalı bir yazı olmuş canım, çok çok beğendim teşekkürler. :)
    takipteyim, bana da beklerim. :)

    YanıtlaSil
  5. I like this kind of depilation.

    Kisses from Spain

    YanıtlaSil
  6. Bu yaziyi çok tuttum. Hakkaten yanlış bildiğimiz ne çok şey varmış. Yüreğine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alırım bi +1 o zaman :) Ne demek ya teşekkür ederim :*

      Sil

Tüm fotoğraflar ve yazılar Nisanur İstanbullu'ya aittir.Kopyalanamaz ve izinsiz yayınlanamaz. Blogger tarafından desteklenmektedir.