Pelomin | Peloid Maske ve Tonik İncelemesi

by - 13:46:00




Selam!

Yakın zamanda gönderilen Peloid Pelomin markasının ürünleriyle ilk izlenim yazısı için ;
Hadi başlayalım!



Pelomin markası tamamen bizden , tamamen Türk. 
1929 yılından bugüne Tuzla İçmelerinden bize ulaşıyor. 
Dermokozmetikten ayrı olarak asıl alanları ise maden suları.
Çok daha detaylı bilgileri için tıktık

Benim değineceğim kısım ise dermokozmetik tarafı tabiki.

Öncelikle tüm ürünlerin içerisinde '' Zengin Mineralli Su '' bulunuyor.



Peki her şey tamam ama Peloid nedir ?

Doğada gerçekleşen jeolojik ve biyolojik olaylar sonucu oluşan organik ve inorganik maddelerdir. Termonineral sulardan sonra en yaygın ola
rak kullanılan balneolojik kaynak olan peloidler doğal olarak su içerebilir veya kuru olarak oluşabilirler.
Doğada ince tanecikli halde bulunabildikleri gibi, bazı ön hazırlık işlemleriyle ince tanecikli hale getirilirler. Peloidlerin kullanımı için yeterli miktarda termal veya mineralli su karıştırılarak uygun yoğunluk, kullanım sırasında uygun sıcaklık sağlanır. Peloidler çamur banyosu ve bölgesel uygulamalar şeklinde bir dizi hastalığın tedavisinde tamamlayıcı tedavi unsuru olarak kullanılırlar.


Peloid firması bana 100 ml ve 250 ml olmak üzere maske gönderdi. 
500 ml'lik seçeneği de bulunuyor ayrıca.

Maskelerin en sevdiğim yanı tüm vücut için uygulanabilir olması. Benim gibi dekolte ve sırt bölgesinde sıkıntılı olanlar için biçilmiş kaftan.
Hele ki sadece dekolte için olan maskelerin minimum ml'lerine maksimum fiyatlarını görmüşken.
Maskeleri dekoltenize uygulamak parfüm , jel , krem kalıntılarını temizlemeye birebir.

İçeriğinde çok yoğun olarak 

-Magnezyum 
-Potasyum
-Sülfat
-Bikarbonat
-Kalsiyum 

 mineralleri bulunuyor.

Ürünü kullanmadan önce çalkalamanızı öneriyorum çünkü yoğun miktarda mineralli su içerdiği için bazen ayrışıyor , tekrar homojen hale getirmek gerekiyor. 

Cilt maskeleri en sevdiğim şekilde ağız kısmı için koruma bandı ile geliyor.


Ürünler ile birlikte gelen broşürde bir çok bilginin yanı sıra farklı kullanım şekilleri bulunuyordu.
Hastanelerin fizik tedavilerinde veya spalarda kullanılan yöntemler var.

Bunlardan bir diğeri ise bizim / benim yaptığım gibi rahatlatıcı , evde yaptığımız kişisel bakım.

Yani ince bir tabaka olarak cildime sürüyorum , kurumasını bekliyorum ve duruluyorum.

Kuruma süresi her cilt için farklı tabiki. Evet her cilt tipine uygun.

Vucüt için 30-35 dk  , klasik yüz bakımı için eğer yağlı ciltliyseniz 20-25 dk , normal ise 15-20 dk , kuru ciltliyseniz 10-12 dk yeterli olacaktır.

Durularken ise sadece su kullanmanızı öneririm.

Ben yağlı ciltli biri olara haftada 2-3 kere kullanıyorum . Eğer kuru ciltliyseniz 1 kere uygun olacaktır.


Aşağıda uygulanmış halini bırakıyorum.


Ürün orta yoğunlukta olduğu için cilde sürmesi de durulaması da oldukça kolay. 
Benim gibi yağlı ciltlerde normal bir maskenin yaptığı gerginliği yaptı ama kuru ciltli teyzemde denediğimizde 10 dk ideal bekleme süresi oldu. Hafiften kaşınıyor maskenin doğası gereği :)

1 aydan fazla süredir ürünleri deneyimliyorum. Böylece doğruyu anlayacağıma inanıyorum.
Maskeyi arındırdıktan sonra mat ama oldukça canlı , aydınlık bir cilt ile karşılaştım.
Mat görüntünün yanında kurutacağını düşünmüştüm doğruya doğru şimdi , mineralli su içermesinden dolayı nem verdiğini de fark ettim.
En iyi sonucu ise  haftalık peeling işlemimden sonra -ki bu banyo sonrası oluyor - kullanınca alıyorum.
1 aylık kullanımımın sonuna doğru gözeneklerimde küçülme gözlemledim. 

Aşağıdaki fotoğraf maskeyi cildimden arındırdaktan hemen sonra çektim , saçımın başımın haline aldırmayın :)


Firmanın gönderdiği bir diğer ürün ise Touzla Spa Termal Yüz Toniği.

Ben ürünleri bir hafta sadece maske , bir hafta sadece tonik ve bir haftada maske+tonik olarak kullandım.  Tamamen ayrı ayrı da yorumlayabilmek adına.



Touzla Termal Yüz Toniği 200 ml ' lik olmasına karşın baya baya bereketli , kullandıkça hemen azalan cinsten değil.
Bunu spreyli kullanabilmeye bağlıyorum az kullanmanın yeterli olması dışında.

İçeriğini aşağıya bırakıyorum. Ama zaten bol mineralli termal suyun içerisinde 

-Magnezyum,

-Kalsiyum,
-Potasyum,
-Sülfat,
-Demir,
-Çinko 

mineralleri bulunuyor.

Toniği pamuğa sıkarak ve direkt yüzüme sıkarak kullandım.
Ekstra durulama yapmıyorsunuz üründe.
2.hafta tek başına kullandım dediğim gibi , ilk kullanım sonrası verdiği neme bayıldım.
Gerçekten sevgili +Ayşegül'ün Makyaj Deneyimleri 'ninde dediği gibi kekiksi bir kokusu var. Bence çok rahatsız etmiyor aksine sevdim kokusunu.

Ancak bende sivilcelenme yaptı. Bu sivilcelenme maske+tonik kullandığım 3.hafta sonunda oldu.
Bu yazıyı bu yüzden hafiften geciktirdim. 
Diğer yazıları kontrol ettim , deneyenlerle konuştum . Kimsede böyle bir şey olmamış. Aksine oldukça kullanımından memnun olunmuş.
Şimdi herkeste olmadı diye bende de olmayacak diye bir konu yok , tam tersi de mümkün tabi.
Kullandığım diğer ürünlerle cildime fazla mı ağır yüklendim mevsim geçişinde ya da tepkimeye sebep oldum diye düşündüm. Ancak acılı,uzun soluklu sivilceler oluştu.

Neden böyle düşünüyorum çünkü gözenek ve çevrelerine yoğun uyguluyordum ürünü ve sivilceler sadece buralarda çıktı. Kalemle çizmişcesine oldu biraz.Diğer ürünler devamlı kullandığım ürünler olunca yeni eklenenden şüphelendim hak verirsiniz ki.
Bu yüzden biraz yazısını geciktirdim emin olmak adına. 
Tonik kullanımını bırakınca sivilceleriminde gitmesi beni başka bir şeye itmedi ne yazık ki.
Hiçbir ürünü kötülememeye ve neden bana uymadığını detaylıca açıklamaya çabalarım hep.
Bu yüzden şunu da söylemek isterim , cildimin mevsim geçişinde yoğun nem vermek istediğimden dolayı cildime ağır gelmiş olabilir.
Sivilcelerimi anca yok ettiğim için şu sıralar sadece maske ile devam ediyorum . 
Toniği cildimi hazır hissettiğimde tekrar deneyip buraya ek bir düzenleme ekleyeceğim.

Benim favorim anlayacağınız gibi her ciltte denediğim , denettiğim Peloid maske oldu kesinlikle !


Pelomin markasına teşekkürlerimi iletirim! :)
Sitelerinden sipariş verebilir , çok daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

Gelecek yazıda görüşürüz!
Öpücükler :*







You May Also Like

14 yorum

  1. wonderful review dear, thanks for sharing, xo

    YanıtlaSil
  2. bende beğenerek kullanıyorum ürünleri :)

    YanıtlaSil
  3. Great review!
    Thanks for sharing

    YanıtlaSil
  4. Nisa’cım toniğin cildine ağır gelmesine üzüldüm ama belki iyice soğuklar bastırınca kullanabilir hale gelirsin. Maakelerin tüm vücuda kullanılabilmesi de çok iyiymiş.
    Güle güle kullan canım, öpüyorum😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen havalar soğudukça elimin altında deneyip , eklemeyi düşünüyorum yazıya. Tüm vücut maskesi zaten favorim!
      Öpücükler :*

      Sil
  5. Maskesini yıllardır severek kullanırım. Toniği ise yeni gelen paketimde çıkmıştı henüz deneyimleyemedim. Sivilce olayı can sıkıcı olmuş ama havalar düzelince belki tekrar denediğinde farklı bir sonuc elde edersin, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maskesine gerçekten laf yok İlke'cim , harika. Ama tonik gözümü korkuttu epey :(

      Sil
  6. yüz spreyi harikadır güle güle kullan :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz şimdilik anlaşamadık ama biraz daha kuruyunca cildim tekrar denicem :)

      Sil
  7. Maskeyi ben de sevdim ama tonikteki alkol benim de cildimi epey hassaslaştırdı. 1 hafta boyunca göz çevremdeki yanma geçmedi. Toniği bırakınca 1 haftada ancak düzeldi :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah! İşte tonikte bir sıkıntı oldu bana. Çok üzüldüm senin duruma da , sivilcelerle de ben uğraştım bir haftadan fazla :/

      Sil
  8. Maskeye bayıldım anlatınca, tek m vücuda kullanılması çok güzelmiş, sorunlu da olsa sorunsuz da aslında vücuda da maske yapmak şart, onun da detoxa ihtiyacı var. Tonikte sorun yaşamaya üzüldüm, ama her ütün herkese iyi gelecek diye bir durum yok, sorunun geçmesine de sevindim.
    Öpüyorum çok!
    Zeynuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vücut maskeleri hele ki dekolte için en sevdiğim! Tonik için Blana'nın önerisini dinleyip havalar soğuyunca devam edeceğim :)
      Öpücükler :=

      Sil

Tüm fotoğraflar ve yazılar Nisanur İstanbullu'ya aittir.Kopyalanamaz ve izinsiz yayınlanamaz. Blogger tarafından desteklenmektedir.