Bi' İşler Peşindeyim | No.7 | Nasıl Kontür Yapıyorum? | Yüz Kontürü

by - 01:39:00

Selam!
Uzun zamandır Bi' İşler Peşindeyim serisine yazı eklememiştim.
Diğer konsept yazılarıma blogumun anasayfasında sağ taraftaki etiketler bölümünden ''KONSEPT'' etiketine tıklayarak bulabilirsiniz.
Hadi başlayalım!

Kontürün yüzümdeki etkisini görmek için instagramdaki videolarım için yani SHAPESHIFTER OLDUĞUM :



Kontür ve aydınlatma işlemi yani '' Contour and Highlight '' 
Makyajla ilgisi olmayanımız bile bu ismi duymuştur. Nasıl olduğunu biliyordur. Ancak nedense herkes ben asla beceremem der. 
Olmaz öyle iş. Neden başaramayasınız ki. 
Yüz şekillerine göre kontür olayına asla inanmıyorum , çünkü her yüz şeklini baştan belirlenmiş tek bir şekile büründürüyor. No no no.
Mesela benim yüzüm saçımı topladığım şekle göre değişiyor kimi zaman ya da asla yüz şeklinizi bulamayabilirsiniz. 
Çünkü kalıplaşmış yüz şekilleri sunuyorlar size. E benim yüzüm yuvarlak ama çeneme doğru bazen elmas oluyor. Nası tutturucam kafayı yer insan.
Uymayın, anarşiklik zamanı.

Mesela ben bazı zamanlar yanaklarım ön planda olsun istiyorum , bazı zamanlar yanaklarım geri planda olsun.
Her birini kontür ile hallediyorum.

Ben uzman değilim , bu yazı ise tamamen benim poğaça yanaklarım , geniş alnım için.
Ha bana benziyorsanız sarılalım :D


İlk iş nasıl ürünler kullanacaksınız?
Evet kontürü günlük hayatımda sürekli kullanıyorum. Bir kaşımı düzelmeden iki hafif kontür yapmadan çıkmam. Ha bazen beni sokakta görürseniz tanımazsınız makyajsızlıktan şaapmayın. Yanımdan geçin hemen :D



3 toz, 1 tanede krem ürünüm var. 
Soğuk tonlarla kontür olmalı doğrudur ama ben bronzer ile günlük kontürlemeden yana oyumu kullanıyorum.

Günlük makyajdaki en önemli kontür silahım - eğer benim gibi esmerseniz- beyaz tenliler için olan soğuk alt tonlu kontür pudrası. Yukarıdaki Sleek Face Form - Light rengi gibi.

Binbir türlü şeye gerek yok sonuçta hiçbirimiz her gün o kadar detaylı makyaja yetişemiyoruz,gerek duymuyoruz. 
Hem çoğu zaman allık dahi kullanmıyorum.
Çok beyaz tenlerin bronzer bulma derdini bilirim , akdeniz esmeri olsam bile. Onların o buldukları bronzer onların her şeyidir. Günlük bana kalırsa idealdir. 

Yazın daha çok yağlı cildimden dolayı toz ya da pressed dediğimiz ürünler kullansam da , benim bu yağlı cilt kışın kuruya doğru koşuyor.
O zaman ise krem , stik ürünler elime geliyor.



Benim gibi esmerseniz makyaj yaparken işiniz daha kolay bana kalırsa. Hata yaptığınızda çokta belli olmuyor ne yalan söyleyeyi.
Ama kontür pudralarının koyu ve tek renk tonda olması açık tenlilerde oldukça sıkıntılı oluyor.
İlk adım olan ÜRÜN SEÇME kısmını geçtik. 
NEXT!

Kontür pudrasının ciltte çamur gibi durması gibi bir sıkıntı daha var. 
O zaman ikinci kısma geçelim!




Ürünün ciltte çamur gibi durması ne demek önce onu açıklayayım. Zira gezerken,alışverişteyken çoğu insanın üstüne atlayıp dağıtmak istiyorum o allıkları,bronzerları,kontür pudralarını... :D
Hayır ben zaten simetri hastası , obsessif bir insanım.  :D

Neyse konunun ucunu kaçırıyorum yeniden dur heh , çamur gibi durması ürünün parça parça , homojen dağılmamış hali kısacası.
Bunu daha çok yanak ürünlerinde görüyorum ben. Fondötenlerde de çokça var aslında.

Bu sorunun başı tamamen gördüğüm kadarıyla yanlış ekipman kullanımı. Ha evet ürünün yapısı bazen rezalet olabiliyor ama elimizin altındaki mağazalardan bu tarz ürünler kalktı artık.
Bu yüzden fırça , sünger ne kullanıyorsanız her ürün için ideal olan farklıdır. 200 küsür  liraya aldığım Chanel Soleil Tan De Chanel bronzerımın yegane dostu dandirik aldığım fırça oldu.

O dengeyi ben nasıl bulacağım ohooo demek en doğal hakkınız. Şimdi o da deneme yanılma yöntemi ya da ürünü azar azar alıp burnunuza değilde kulağınıza en yakın noktadan dokundurmaya başlamak olacaktır.

Bu iş için kesik uçlu bir allık fırçası işinize yarayacaktır. Toz ürünler için tabiki.
Krem ürünler için sünger her zaman favorimdir.

Benim kontürde kullandığım birden fazla fırça var evet. Çünkü her ürünümün kankası farklı oluyor yukarıda da dediğim gibi.

Nars Ita Brush , Sephora Angled Blush Brush , Nascita 199 , RT Contour Brush ve Beauty Blender (siyah)



Eğer bu tarz kontür fırçalarınız yok tombik bir allık fırçanız varsa sadece muazzam ipuçlarından biri , tombik fırçanıza yanlardan bastırıp ince bir forma sokup kontür pudranızı uygulamak.
Tabiki tel tokada kullanabilirsiniz ama fırçanın şeklini bozduğuna inanıyorum bu uygulamanın.

Çünkü elmacık kemiklerinizin belirliğinliğini gölgeleme yaparak ortaya çıkarabilirsiniz. O çizginin altına ürünü taşırdığınızda anlamsız bir şekle bürünüyor yüzünüz.


Bir diğer önemli nokta fırçayı çok bastırmadan mümkünse sapın ucuna doğru tutarak yüzünüze nazik davranarak ki fırçayada nazik davranarak ürünü dağıtıyoruz ileri geri.

Benimde zamanında çok yaptığım bir hata çene kemiğine kontürleme yaparken boynuma doğru dağıtmamak ya da iyi dağıtamamak.
Biz göremiyoruz ama diğer insanlar koyu leke şeklinde bir çizgi görüyor.
Çene kemiğimizi asla unutmuyoruz bu yüzden.

Yani kısaca geçmek gerekirse;

Doğru ürünü bulmak + Doğru fırçayı bulmak + Ürünü azar azar almak + Bastırmadan ileri geriye ürünü dağıtmak.



Bütün bunları yaptınız ama elmacık kemiği çizginiz istediğiniz gibi olmadı , aşağı taştı ya da keskin olmadı. 
O zaman ise imdadımıza üç ürün yetişiyor.

Kullandığınız ten ürününüz , kullandığınız sabitleme pudranız veya kapatıcınız.

Fondöten ve kapatıcıyla o keskin çizgiyi çok net yakalıyorum ama günlük kontür makyajımda sürekli pudramı kullanıyorum.
Çünkü keskin çizgiden ziyade kontür pudramın altını temizleyip daha doğal elmacık kemiği çizgileri oluşturuyorum.


Son aşamalarımızdan biri , her kadının ışık huzmesi AYDINLATICILAR.



Piyasada üç tür aydınlatıcı var. 
Stik , likit ve toz.

İlki çok revaçta olmasada son iki kategori muazzam gidiyor.
Günlük makyajımda ben likit aydınlatıcılar tercih ediyorum çok daha doğal durdukları için.

Ama aydınlatıcı olayında şah da oluyorsunuz şahbaz da .
Muazzam uygulamalar görüyorum sokakta aşkla yanımdan geçmesini bekliyorum.

Kardashian ailesinin yeminle makyözünü pür dikkat izlediğim videolarından şöyle bir ipucu yakaladım. Adam o kadar tatlı ki. Neyse.

Hepimizin elmacık kemiği sonuç olarak göz çevremizle yakın bir mesafede. Ama nedendir ki aydınlatıcıyı elmacık kemiğinin en yüksek noktasına sürmek isterken kaz ayaklarımızın oraya kadar yükseltiyoruz bazen. 
Bu yüzden en üst noktasından biraz aşağıya sürersek çok daha ideal aydınlatma elde ediyoruz.

Benim ise aydınlatıcı için kendi ipucumu eklemek istiyorum.
Makyajın kuralı yok sonuçta ama ben aydınlatıcımı tüm kontür , allık uygulamalarımdan önce sürüyorum.
Saydıklarımı dağıtırken aydınlatıcı onlarla bütünleşip çok daha doğal bir yansıma elde ediyorum.
Çünkü hepimizin aydınlatıcıları kör ediyor. Haksız mıyım? :)



Çok konuştun , hani sonuç hani görüntü derseniz hakkınızdır ne çok konuştum . Bu kısaltmış halim. :D 

Burun ve dudak kontürü olayına ayrı ayrı yazılarda gireceğim.
Hele ki benim gibi köfte burnu olanlar varsa -.-

Eğer sizinde ipuçlarınız varsa yorum yapmayı unutmayın.

Gelecek yazıda görüşürüz!
Öpücükler :*
-N




You May Also Like

2 yorum

Tüm fotoğraflar ve yazılar Nisanur İstanbullu'ya aittir.Kopyalanamaz ve izinsiz yayınlanamaz. Blogger tarafından desteklenmektedir.